jag vill framåt, kan inte följa med tillbaks med dig.

Pappa säger att det är jättevarmt här inne och att vi måste öppna ett fönster. Mina isbitsfötter håller inte med och jag putar ilsket med underläppen när jag förlorar diskussionen. Det är inte det att jag är en särskilt frusen person, tvärtom. Jag vill gärna ha det svalt omkring mig, och jag sover som bäst i ett kallt rum, under ett tjockt duntäcke.

Nu tryckte jag ctrl+s, haha. Jag har skrivit så mycket skolarbeten nu att jag börjar bli lite ordbehandlingsprogram-skadad. Ibland tänker jag att det vore utmärkt om man kunde öppna ett textdokument i huvudet, skriva ner den där jätteviktiga saken, eller superbra idén, och spara mitt på skrivbordet, eller mitt framför ögonen. Och tänk om man kunde spara och sedan ladda, som på tv-spel. Det hade också varit väldigt användbart.

Nu höll jag på att göra det igen. Istället ska jag ta och vira in mig i en filt och sluta gnälla. Jag har skolarbete kvar att färdigställa innan dagen är slut. Och nu mifflar jag bara. Mifflar och funderar på hur det låtit om jag svarat i telefonen när den ringde inatt. Det hade nog blivit ett knasigt och aningen onyktert samtal, men kanske lite kul. Inte onyktert från min sida, jag drack inte mer än en folköl igår. En god folköl, men ändå en folköl. Jag tänkte att det skulle motivera mig till att skriva lite, men det gjorde mig mest sömnig.

Det här hjälpte nog bättre; att blogga lite. Nu ska jag bara öppna ett textdokument. Och spara i mappen Religion.
Men först ska jag stänga fönstret.


Idag: Steget - Baby baby baby



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0