kidnappa mig. men låt mig sminka mig innan vi går.

Den här lägenheten lockar fram min yppersta seghet. Vrider ur mig som en fuktad trasa tills den sista droppen energi motvilligt lämnar min kropp med en djup och bedrövad suck. Det är all den här tekniken. Jag har otaliga timmar med skitbra serier och filmer till mitt förfogande, varav en hel hög jag inte ens visste att jag ville se. Det finns fler spel till Wiit än vad jag någonsin kommer hinna spela igenom. Be damned you heartless technology..

Jag har börjat uppskatta grannen som väcker mig varannan fredag med sin ohyggliga heavy metal-musik. Med en bultande och skramlande basrytm under fötterna, när jag försiktigt, även då jag vet att jag kommer slå knät i soffbordet förr eller senare ändå, kravlar mig ur soffan som blivit mitt andra hem, känner jag mig upplyft av vetskapen att det faktiskt är fredag. Och han sviker mig aldrig. Jag säger han, för jag föreställer mig en singel, ung, trimmad men inte för muskulös, mörkhårig kille med spretiga lockar och ett bländande leende. Jag undrar om han tyckt det var creepy om hans grannes yngre syster knackade på dörren en fredagsförmiddag med en paj och en flaska vin. Det som hindrar mig att göra det är inte min respekt för jantelagen, så mycket som att med min vanliga tur hade det mer troligen varit en man i 40-års åldern med långt hår och runda glasögon som öppnat dörren. Iförd endast en för kort reklam-t-shirt och boxershorts, förmodligen i satin med pentagram på, som kasat så långt ner från höften, på grund av den så perfekt konvexa magbulan, att det enda som håller dom uppe är den statiska elektriciteten från hans rikliga kroppsbehåring.

Jag orkar ändå inte baka någon paj..


Avenged Sevenfold - Afterlife


haha.. seriöst.
emilia
2010-05-08 @ 13:40:48
URL: http://miliaslaviida.blogspot.com

Hahahah! Detta slår det mesta. Du brukar låta din blogg leva sitt eget liv - alltså inga inlägg - innan du orkar ta dig i kragen och skriva något. Och då blir det ungefär tre inlägg om dagen och alla är helt knasiga! Som det här t.ex, riktigt nice att läsa. Haha :D



Btw.. Du borde knacka på och se ifall dina tankar stämmer ;P

SAn
2010-05-10 @ 22:24:55
URL: http://www.mynameissan.blogspot.com

PI KISEN för kroppsbehåring! Haha.. Vi säger NEJ till sånt!



Jag tycker inte att du ska knacka på. Hade den där killen (eller tjejen?) spelat Håkan Hellström eller någon annan charmig och poppig musik så hade det varit en annan femma (då hade han förmodligen haft bländande leende, lite lockigt brunt hår (på huvudet!), tajta snygga jeans och någon färgglad tisha). Eller så knackar du på och förväntar dig en väldig massa kroppshår och långt flottigt hår så lär du iaf inte bli besviken... ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0