spling gustaf, spling! jag spjinger, jag spjinger!

Haft en trevlig dag på Jägersro med Mysan idag. Spelade på en häst själv för första gången. Vann ingenting såklart. Men lika glad för det är jag. Jag vinner ju aldrig något så jag är ju alltid inställd på att förlora. Det gör liksom inget, det är ju roligt bara att spela. Det blir faktiskt mycket mer spännande att se på loppet då. Även om man inte vinner är det jättekul. 20 kronor är ju inte mycket pengar för den där extra entusiasmen. Och någon måste ju förlora. Rätt många måste förlora faktiskt, men särskilt jag. Det känns ju nästan bäst så ändå, jag hade blivit alldeles för överraskad om jag vann. Det hade varit lite läskigt kanske, eftersom jag inte varit beredd på det. Det hade ju inte varit mycket pengar jag vunnit, men ändå. Tänk om jag blir så förvånad att jag typ svimmar och slår i huvudet och får hjärnskador. Det vill man ju liksom inte. Då är det ju bättre med ett förväntat antiklimax. Man kan ju inte vinna varje gång heller. Jag kanske ska vinna en annan gång, i en distant framtid. Det var förmodligen inte menat att jag skulle vinna idag. Hade jag vunnit något kanske något hemskt hänt. Det kanske kommer hända alla som vann något på den hästen idag något hemskt. Det vet man ju aldrig. Jag är i alla fall inte bitter..

Skämt åsido var det mycket trevligt och vi pratade om att gå på något av de större eventen på Jägersro i sommar ihop med San & Jim. Kan nog bli riktigt kul! Och om det är fint väder ska jag ha hatt. Och det spelar ingen roll att det bara är vanligt vid Derby, jag tänker ha det ändå!
emilia
2010-05-13 @ 16:30:50
URL: http://miliaslaviida.blogspot.com

Jag kommer aldrig glömma den dialogen som Gustaf och Mika hade på gården. Haha! Det är verkligen ett roligt minne :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0