"på vilket sätt ska man assimilera sig?"

Här är en intressant fråga jag velat skriva om länge. En dag ska jag göra det, men just nu är jag intresserad av att veta vad andra tycker och tänker om det. Titta på videon som är en intervju med Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson från 2008 i muslimsk tv på SVT.



  • Jag undrar om man bör se de så kallade "yttre attributen", vilket jag förmodar här är kläder, som något religiöst eller som något kulturellt?
  • Efter du har besvarat det undrar jag hur du hade förhållt dig till andra levnadsregler, en annan kultur och ett annat mode än vad du är van vid, om du bestämt dig för att leva på en annan plats på jorden?
  • Och även - hur hade du förhållt dig till andra levnadsregler, en annan kultur och ett annat mode än vad du är van vid, om du behövt flytta till och leva på en annan plats på jorden?

Tacksam för kommentarer!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0