and our friends are all aboard, and many more of them live next door..

Party i Camp Kåta Maja, Siesta 09

Jag lyssnar på Beatles covers och känner lite ångest inför att missa Siesta. Egentligen är jag inte ens särskilt sugen. Människorna jag såg på väg dit igår såg så små ut. Inte för att lilla jag inte skulle smälta in. Men hur kul är det att känna sig för gammal för något? Det förstärks markant av det faktum att min lillasyster är där och inte jag. När tog kidsen över ensamrätten till Siestafestivalen? Och varför? Det känns orättvist, det är faktiskt min favoritfestival. Det är precis lagom många bra band för att man ska hinna festa på campingen. Det är ju gemenskapen där man vill åt. Och på ingen annan festivalcamping festas det så hårt, så mycket och så länge. Jag är inte redo att lämna bort det. Man kan väl samsas?

På bordet här hemma står en vas med nejlikor och en massiv lilja. Den vill inte riktigt slå ut. Den håller hårt i sina knoppade blad och ser rätt dyster ut. Storasyster Tina föreslog att jag skulle ställa liljan i en egen vas. Lite tråkigt, för de var finast tillsammans. Och de stod redan i den finaste vasen. Men de borde tydligen inte stå ihop. De där blommorna..
SAn
2010-05-27 @ 20:07:25
URL: http://www.mynameissan.blogspot.com

Var glad så länge det är knoppar. Såfort en lilja har börjat blomma så dör den ju fortare..



Såg dom små ut? haha.. Som vi snackat om detta.. Japp, sorgligt men sant är vad det är. Det jag känner att jag missar allra mest är musiken! Jag vill ha livemusik nuuuu!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0