dekadensen.

image Jag fick VG på min inlämningsuppgift i Mediekommunikation. Det är väl okej. Jag hade velat ha ett högre betyg, men jag respekterar att man inte ger VG till någon som tror att värmland ligger i norrland. Nu tror jag ju inte det. Jag vet att det inte är så. Men när man, mitt i natten, är dödstrött, och läser om mystisk viltmat och skriver om en skidanläggning så blir det lätt... ja... felformulerat. Jag som är så stolt över mina korrläsnings-skills borde kanske börja korrläsa det jag själv skriver. Typ.

Jag blev bjuden på världens godaste fisksoppa i helgen i alla fall. Och även något så spännande som ost- och spenatfylld pita. Sistnämnda ska jag lätt göra någon gång, det var riktigt smarrigt. Jag hittade ett recept här som verkar stämma hyffsat, bortsett från fyllningen. Men ikväll lagar jag ugnspangkaka med spenat och kalkon. Hoppas på succé!
Jag har lyckats få ett fult blåmärke på läppen också, så jag går runt hemma, lagom måndagssunkig, i djuprött läppstift, för övrigt osminkad. Vardagsdekadens. Påminn mig om att trotsa köerna i Lund nästa gång fresten, och inte gå till Ahrimans en lördag. Total graveyard.


saknar mitt blonda hår..
SAn
2010-07-28 @ 11:42:02
URL: http://www.runsanrun.blogspot.com

Det lät smarrigt med pita.. liknar det mamma bjöd på, på Jonas kalas - filodegspaj. Smarr!



Och nä, icke bli blond. Hata tråkiga blondiner ;)

emiliaa
2010-07-29 @ 09:31:43
URL: http://miliaslaviida.blogspot.com

PITA = mumma <3



Ett VG är något att vara stolt över, tycker jag. Dock känner jag igen ångesten när man vet att man kunnat ge bättre ifrån sig..



Jag tycker inte du ska bli blond igen. Om du ska färga det, så tycker jag du ska bli rödhårig igen! Jag ska färga mitt idag - tänkte be dig om hjälp. Men jag ska bara använda en av mina färger, du kan ju alltid ta den som blir över?



Jag tror jag siktar på det svarta! & jag kan isf färga ditt hår när vi ändå håller på. Så får du fixa fram en till mig när jag vill färga nästa gång :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0