djuphalsat budskap från bonde till boskap.

Idag är jag i Malmö hos min bror och passar hans barn. Fick precis sms om att han var på väg hem. Frågan är om jag orkar ta mig tillbaka till Lund ikväll eller jag ska vänta till imorgon. Hade varit najs att spela lite mer Wii. Fast å andra sidan har jag Halflife 2 till Xbox i Lund. Hmm.. Tough call! Jag får suga på saken en stund.

 

Jag kikade igenom mina dikter inatt och imorse och undrar om det inte är dags för den där samlingen snart. Jag har en liten hög nu som ingen har läst och tillsammans med de som bara funnits på Haket och alla andra har jag nog snart tillräckligt. Vi får se, jag ändrar ju mig konstant. Jag har så svårt för att bli nöjd med det jag har, jag tror hela tiden att jag kan göra bättre. Och det gör jag ju faktiskt också, varje nytt alster känns lite bättre än det förra. Men samtidigt är jag medveten om att en del is all in my head. Som så mycket annat..

Var det fresten någon som såg Uppdrag Granskning igårkväll om Försäkringskassan och deras nya bedömningar av långtidssjukskrivna? Helt sjukt.. Hur kan det få bedömas om hur länge sjuka människor har rätt att vara sjuka istället för vad för skyldighet staten har i att hjälpa de som är sjuka? Jag blir mörkrädd.. Rädd för min egen och mina näras framtid. Jag hoppas att de inte får fortsätta så här. Och en fråga som är jävligt intressant är -vad fan ska dom ha pengarna till som de sparar in där? Tugga runt det och spotta ut det i socialbidrag istället? Jag är helt för regelbundna ombedömningar av sjukskrivna och ökat stöd för de som tillfrisknar och har möjlighet att ta sig ut på arbetsmarknaden igen. Men någon mänsklighet får det väl vara i de regler som styr bedömningen?
Sandra
2010-01-15 @ 11:51:43
URL: http://sandiebell.blogg.se/

Hmm här vill jag skriva en kommentar om ett visst val och hur man röstade;)

Men jag låter bli=)

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0