blub blub.

Igår var en spännande dag på Illiongränden 197 i Lund. Jag bestämde mig nämligen för att ta ett BAD! Jo, det är sant! Jag kan nog räkna på ett eller två fingrar hur många gånger i mitt vuxna liv som jag badat i ett badkar. Jag har liksom aldrig suget, inte heller riktigt sett poängen. Det har bara verkat ohygieniskt och jobbigt. Väldigt jobbigt. Och väldigt varmt! Men så tedde det sig så att jag ägnat en tanke eller två sedan jag kom hit att möjligheten faktiskt fanns. Sådan lyx har jag ju inte annars.

Och så, när Linda kom tillbaka till Lund i söndags, hade hon med sig en söt liten present till mig. Nämligen ett litet kit med dusch-tvål, bad-svamp och bodylotion, allt med små söta änglar på. Då passade det ju väl, tänkte jag, att jag tidigare i veckan införskaffat en ansiktsmask och att jag kommit ihåg att ta med mig min hårinpackning.

Det krävdes en iskall läsk, en påse godis och en film på datorn som jag balanserat på toalettlocket innan jag kände mig säker att kliva ner i det rykande heta vattnet. Jag inledde med klassisk musik men det gjorde mig bara rastlös.

Cirka tjugo minuter senare var mina händer skrynkliga, mitt ansikte gnistrade, mitt hår var mjukt som kattpäls och mina armar och ben var lena som sammet. Det var en riktigt bra idé tycker jag så många tack till Linda, det här inlägget blir tillägnat dig!=)








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0