ägd.

800kr "kontrollavgift" för att jag åkte på barnbiljett. Jag mötte tågvärdinnan från helvetet idag. Hon sitter förmodligen och googlar sig själv, eller kanske mitt namn, nu efter arbetstid, och tar på sig själv till det här inlägget. Å ena sidan anser jag att hon gör sitt jobb djävulskt bra. Hon är nästan överkvalificerad för att klampa runt i fotriktiga skor och trakassera ungdomar. Jag tänker mig kanske att en anställning hos Mossad skulle kännas mer trivsam och adekvat. Å andra sidan tycker jag synd om henne som tar sitt jobb på så stort allvar. Som blir ett med företagsprofilen. Överbeskyddande mamma till policyn. Jag fann mig undrandes över huruvida hon kanske känner sig hämmad i sängkammaren. Hård i magen. Mobbad på lunchrasten. Jag tycker hon borde ta Johan Glans mammas råd, för sin egen och alla resenärers skull.

Needless to say, hon skrämde skiten ur mig. Hon var riktigt jävla grym. Jag kommer då aldrig mer åka på barnbiljett.

Till samtliga företag som bedriver kollektivtrafik, ingen nämnd ingen glömd, vill jag ta tillfället i akt och utnyttja tryckfriheten. Jag anser att ni är ohyggliga små monster som kunde gjort en enormt större skillnad för miljön, men väljer att tjäna hutlösa pengar på något så essentiellt som transporten av människor. Den rödgröna oppositionen vill satsa 101 miljarder på järnvägen fram till och med år 2021. Det är bara 15% mer än vad den nuvarande regeringen vill satsa. 101 miljarder. Skattepengar. Från dina fickor. Det som blir över i plånboken ska du betala biljetten med. En dryg 200-kronorshistoria för att åka tvärs över Skåne och tillbaka.

1060kr/månad kan man komma undan med som pendlare. Och det är definitivt billigare än att bo på ena sidan av Skåne och jobba på andra sidan, och ta bilen fram och tillbaka varje dag. Bilen kostar, bensinen kostar. Men äger en bil och betalar skatter, avgifter och service, det gör väl de flesta ändå? För ofta lönar det sig att ta bilen. Och vem pendlar på det sättet?

Och är det någon av de ledflexande blodsugarna som har en tanke på att jämföra sig med de andra bolagen? Det största bolaget har ungdomspriser fram till och med 25 år. Men jag tycker att det fattas priskategorier. Jag tycker att de som inte äger bil, men som äger och brukar cykel och kollektivtrafik som regel, ska åka minst lika billigt som ett barn. Inte fan ska man behöva betala extra för cykeln på tåget heller!

Åt helvete med att det ska vara lika för alla när vissa människor är lite mer ryggradslösa än de flesta andra.


Jävla i-landsproblem. Det här är min blogg, jag spyr hur mycket galla jag vill. Men man kanske skulle sluta gnälla nu.
Nu när man är vuxen..
SAn
2010-08-25 @ 22:44:55
URL: http://www.runsanrun.blogspot.com

Hahaha.. Var det inte du som sa att om du väl fick en bot så skulle det vara lugnt för att du ändå redan tjänat ihop dom pengarna.. minst sagt?



Tur du har din mamma... ;) Eller, du har kanske studiebidrag nu? ;)

emilia
2010-08-26 @ 15:38:15
URL: http://miliaslaviida.blogspot.com

Hahaha, herregud! Lite typiskt att just du, som inte är så "strong" ska behöva möta en sådan sur-f*tta som henne. En annan har kommit undan hur många gånger som helst, dock inte för att åkt på "barnbiljett".



SAn verkar lite kaxigare än vanligt och mobbar din dåliga inkomst. Eller, din "icke-inkomst"? Haha, ganska kul det med. Men hoppas iaf inte på någon polisanmälan! ;D

h
2010-08-26 @ 19:27:19
URL: http://equalinlife.blogg.se/

hahahha



Därför man har lärt sig lillebrors personnummer ;)



Här i falun kostar månadskort för barn 260:-

medans för vuxen går på 900:-



Så den där straffavgiften på 700:- spelar typ ingen roll det e ju ändå mellanskillnaden. Går fortfarande plus på barnmånadskort.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0