baby..

Två dygn i sträck har jag jobbat nu. Jag har dessutom börjat vakna klockan sju varje morgon, även när min bror inte har barnen hemma. Jag har två jobb. Två jobb jag verkligen hade tyckt om om jag inte haft två chefer jag tycker illa om. Men sen har jag en hel hög arbetskamrater jag tycker väldigt mycket om. Jag antar att man inte kan få allt här i livet.

Söndagar är de nya måndagarna. Det är då kommande vecka ska planeras, tvätten ska tvättas, diskmaskinen ska tömmas och fyllas, maten ska inhandlas och den ska lagas finfin för det är ju söndag. Man ska ha ångest för att man inte tränar, inte äter brunch med trevligt sällskap, inte vill gå till jobbet imorgon kväll, för att man vet att man inte kommer göra något nyttigt innan jobbet imorgon kväll, för att man sover alldeles för länge och skjuter upp att planera veckan, tvätta tvätten, tömma och fylla diskmaskinen, handla maten och laga den finfint.
Inte heller har jag läst den där boken, skrivit färdigt den där dikten, sett de där avsnitten av tv-serierna jag följer eller spelat något på det där tv-spelet.

Idag, söndag, har jag vaknat efter tre på eftermiddagen, pratat med mamma och pappa i telefon om datorn som inte är inlämnad på lagning, lönen jag inte förhandlat om och lånet jag inte betalat tillbaka på denna månaden. Jag har ätit delikatessknäckemacka med ost, kalkonskinka och snackspaprika och druckit vatten. Jag har räknat mina två tjugor i plånboken två gånger, pluggat fakta om enskild firma på almias hemsida och suckat tungt fyra gånger.

Sen skakade jag våldsamt på huvudet och surfade in på youtube där jag fick kämpa för att inte söka klipp på Ed Westwick, Lindsey Lohan eller Brian Molko. Istället tittade jag på fjorton olika klipp på roliga katter.

Nu har jag hällt upp ett glas vin, tackat nej till två aktiviteter ikväll och en på onsdag, bokat in en fika med C på tisdag och ett möte i Lund på onsdag. Jag har insett att jag inte alls behöver tvätta för jag tvättade visst halvt i sömnen häromnatten, att jag inte behöver tömma diskmaskinen för den är inte ren, att mataffärerna redan stängt, och att jag redan planerat en middag involverande mjölk och flingor.


Sjukt nöjd!







...trodde ni på det själva eller?;P
San
2009-03-16 @ 02:58:10
URL: http://mynameissan.blogspot.com

Börjar ana oråd...

Vem är C?

Och när tänker du ha tid till mig i ditt j*vla upptagna liv? ha ha ha??

I´ll miss you any way..... <3

Anonym
2009-03-16 @ 15:46:00

Den där sista kommentaren syftar på att jag inte alls lyckades låta bli att youtuba Brian Molko/Placebo, jag var verkligen sjukt nöjd;P

Hey, vem är det som är så upptagen att hon inte ens kan ringa mig??!! Miss you lots......Puss<3

Maja
2009-03-16 @ 15:47:06
URL: http://justelliot.blogg.se/

föregående inlägg var av mig då..=P

San
2009-03-26 @ 21:16:26
URL: http://www.mynameissan.blogspot.com

Haha, Jag fattade det :P

Och vet du... okej att du inte kan ringa men du har iaf en SMSfuntkion!!! ;D

Maja
2009-04-03 @ 02:11:26
URL: http://justelliot.blogg.se/

Sådana nymodeheter förstår inte jag mig på;P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0