it's amazing, makes my heart sing.

Det blir gärna så att när man får lite extra att göra så glömmer man bort vissa andra saker. Som att ens bästis kommer och hälsar på och följer med mig och min familj på julbord. Detta var förra tisdagen, alltså den 8/12. Efter att jag färgat Sans hår och vi gjort oss riktigt fina begav vi oss till restaurangskolan i hässleholm. Det var min älskade lillasyster som skulle servera. Fantastiskt fin och god mat och grym service! Och lillasyster förde vidare lite söta ord från resten av personalen som gjorde att både jag och San kände oss lite extra väl till mods. Väl hemma igen myste vi ner oss i soffan till en film som San somnade till, såklart.

Morgonen som följde släpades jag med på en 5km lång promenad runt sjön. De första två kilometerna ägnade jag mig åt att klaga, sucka och planera eventuella flyktvägar. Tyvärr, eller som tur är, insåg jag rätt snart att San skulle komma ikapp mig på två röda med tanke på hennes styrka och kondition (utan att egentligen behöva jämföra med min egen, som för övrigt suger). Strax efter två kilometer satte San igång med en monolog som skulle visa sig fortskrida till strax innan vi var hemma igen. Med undantag för mina väl placerade "mm" och "jo, men det har du rätt i" förstås. Det höll mig fokuserad och den sista halvan av vägen var riktigt skön och inte alls jobbig.

Sedan dess har jag varit fast bestluten att komma i bättre form igen. Man mår så mycket bättre när man är slank och vältränad och har en god kondition. Jag kombinerar promenader med min crosstrainer för tillfället och det har funkat fint hittills. Jag har även för avsikt att utnyttja mitt kort till simhallen, det är tveklöst den skönaste träningsformen som finns. Varför? Man slipper svett!^^


Lite foton från julbordet som jag lånat av min fina San.

San
2009-12-18 @ 15:48:52
URL: http://Www.mynameissan.blogspot.com

Aww vilket mysigt inlägg :)

ja, tänk vad skönt det är med träning när man väl kommit igång ;)

ses ikväll stumpan! Lööv <3

emilia
2009-12-18 @ 17:50:37
URL: http://miliaslaviida.blogspot.com

Bilden på mig var faktiskt fin, kändes inte som att det skulle "bli något" foto av det när ni tog det, dock. Men det visade sig bli riktigt fint, som sagt :)



Maten ser också god ut, vilket den var! Det var kul att ni hade trevligt och hoppas på att ni kommer nästa år med :) <3

emilia
2009-12-19 @ 12:59:20
URL: http://miliaslaviida.blogspot.com

SKOJAR DU? det var fucking AWSOME :D . Supernöjd om gårdagen!!! <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0