(:

Confession. Jag hatar instant messaging. Det är sant. Jag tillhör den utdöende skaran som föredrar genomtänkta, långsamma konversationer över nätet, även kallat mail, alternativt pm. Något jag kan svara på när jag kan, har tid och känner för det. Gärna utan käcka smileys eller animationer som förväntas uppfattas som någon form av elektronisk gestikulering, min eller känsla. Det är även alltid en tävling i vem som har den mest uttrycksfulla uttryckssymbolen. (Uppfattar jag det som i alla fall.) Jag har fortfarande böjliga leder nog att lägga huvudet på sned. (: 

Den största anledningen till att jag verkligen avskyr detta sätt att hålla kontakten på är att man har så många människor på sin kontaktlista som man oftast inte vill prata med. Har man någon slags bekantskap är det ju otroligt oartigt att inte lägga till den här personen när man får en förfrågan. Fast att jag är ganska säker på att jag aldrig kommer att känna något behov av, eller den minsta lust med att prata med den här människan, så accepterar jag ändå oftast om jag har minsta lilla relation till vederbörande. 

För att inte avsluta med den viktigaste punkten, som kan uppfattas fantastiskt självgod och aningen korkad, i och med att jag kan tänka mig att de flesta, som är lika självgoda som jag men som inte bryr sig ett dugg om artighet, förmodligen inte har folk på sin kontaktlista som de inte vill prata med, ska jag även påpeka följande (jag hade inte behövt avsluta meningen här). 
Det finns en hel del människor på min lista som jag gärna vill prata med ibland, en del oftare, alternativt mer sällan, än andra. Hur kan jag nå de här människorna och undvika resten? Jag kan ju inte gärna blocka alla jag inte vill prata med. Punkt två handlar om inloggningen. När man loggar in på exempelvis msn så får de flesta av ens kontakter ett litet meddelande om detta. Detta går att stänga av, jag vet, jag har gjort det, jag skulle kunna göra denna listan väldigt lång om det inte var för alla irriterande funktioner som går att stänga av. I den stunden man loggar in och en bra stund efter gäller inga statusar. "Upptagen", "Inte vid datorn", "Dra åt helvete, jag vill inte prata med dig", ingen behöver ta hänsyn till dessa. 

Det är i denna stund aktivitetsfältet börjar fyllas med fönster. Jag hatar fönster. Jag har fyra miljoner flikar (jo, det är en mindre överdrift, men thank God, eller vem som nu är ansvarig, för flikar) men i regel sällan många fönster. 

"Hej!" 
  "Hejsan!" 
    "Whats up?" 
      "Hallå ja längesen hur är det med dig med mig är det bra!" 

Jag tycker för övrigt inte så bra om människor som inte använder tecken där dom ska heller. Jag är medveten om att jag kanske kommer bli matad den meningen av någon besserwisser i framtiden. När du då tänker det så vill jag referera till mitt förra inlägg här i bloggen där jag påpekar att jag har cirka två läsare och risken att en av de två är en viktigpetter är inte ens 50% enligt någon statistik. 


 Jag tycker inte om haters heller. Men jag är inte särskilt principfast..
SAn
2009-08-27 @ 21:57:48
URL: http://www.mynameissan.blogspot.com

hej hur är det ska vi ses imorgon och leka



;)

jag tycker du blockar dom. jag har blockat hur många som helst. och efter ett tag så bara tar jag bort dom.. man kan inte vara vän med alla, så är det bara! tycker du ska logga in på msn mer.. så vi kan prata Bärre ;)

fin din blogg blivit btw! I like! :) puss<3

Maja
2009-08-27 @ 22:12:17
URL: http://twitter.com/JustMaja

Hehe det är bra ja det tycker ja vi kan göra jag loggar in på msn strax!!!;)



Sant, tror jag kanske ska göra det!=)

Tack så mycket!^^ Dock en jäkla massa knasigheter som jag försöker fixa nu. Men vissa grejer verkar omöjliga. Mina webbdesign-kunskaper räcker inte riktigt till=(

Sandra
2009-08-28 @ 10:12:21
URL: http://sandiebell.blogg.se/

Jag vet inte vilken kategori av människor jag tillhör;) men jag tycker du ska blocka de personer du inte du vill prata med. Är ju din msn... man behöver inte vara artig jämt. När man är hemma som man ofta är på msn måste man ju få bestämma vem man orkar med.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0