Stephen King - Desperation.

I processen att återställa koden, och därmed rätta till de buggar som uppstått i mitt vårdslösa fixande, fann jag mig galet uttråkad av designen. Nu känns det lite bättre. Och nu fungerar allt som det ska. Förhoppningsvis.
Jag skulle vilja skriva att jag inte har något att rapportera och sedan stänga ner utan att publicera, men nu när jag ändå är i gång.. Jag läser mer än jag skriver just nu. Har inte färdigställt något på ganska så precis en månad och det börjar klia lite i fingrarna. Känslan begraver jag gärna i den trave med nya böcker som jag lånat, respektive fått i födelsedagspresent. För tillfället är jag i slutet av en Stephen King-bok. Översättaren skulle ha stryk. Inte stryk som i överfallen av gängmedlemmar, utan mer som bänd över knät på det svenska språket och smiskad med ordet 'fnoskig'. Om och om igen tills det garanterat kommer att dundra och genljuda i hans huvud för all framtid, i en volym strax högre än samtalsnivå.


Berättelsen är det inget fel på. Den får det att krypa i ryggraden och värka i foten som hänger utanför soffkanten. När ben knäcks och krossas i boken spänns alla muskler i kroppen på mig och mina egna leder knäpper av missnöje. Ett par gånger har jag hållt andan och undrat om jag kommer klara mig levande ur det aktuella kapitlet. Den hade kanske inte skrämt vem som helst, men med min extrema fantasi och orubbliga fokus blir det som en vandring runt i ett skräck-tv-spel.

Lite senare ska jag sortera tvätt, tömma diskmaskinen och packa väskan, för imorgon bär det av mot Malmö.
Men just nu ska jag försöka ta mig ur den lilla staden Desperation.
SAn
2010-05-06 @ 11:51:13
URL: http://www.mynameissan.blogspot.com

Hmm. troligen för första gången så är inte Bloglovin pålitligt! Den har minsann inte sagt ett knyst om att du uppdaterat din blogg. Tur jag är så grym och kikade in ändå ;)



Fanken vad spännande och läskig den verkar. Men drygt med översättningen om den nu är så kass!



Sv: stackars lilla kissekatt. Är han fortfarande kvar? Är det en unge? :/



Puss <3

SAn
2010-05-06 @ 11:55:13
URL: http://www.mynameissan.blogspot.com

Ahh, nu syns din design! Den syntes inte när jag gick in för att skriva precis. Jättefin!! :)

SAn
2010-05-06 @ 11:55:55
URL: http://www.mynameissan.blogspot.com

Tog du den från shabby blogs eller? Känner inte igen den...

sandra
2010-05-08 @ 02:17:18
URL: http://sandiebell.blogg.se/

Man kollar och kollar men ingen update. Sen helt plötsligt så finns 4. me like.

Jag gillar din blogg. Skriv mer ffs;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0