Wrong information always shown by the media. Negative images is the main criteria, Infecting the young minds faster than bacteria.

Jag hindrade nyss mig själv från att inleda ännu en diskussion om den nya influensan på Facebook. Kanske gör jag det i alla fall imorgon men jag har bestämt mig för att sova på saken. Det är egentligen övervägande besserwisser-aktigt och onödigt att ifrågasätta någon som är yngre och har mindre vetskap om ämnet. Det kommer inte att vara givande för någon part då det verkar uppenbart att jag inte kommer lära mig något och att part två är naivt bestämd.
Jag skulle bara vilja uttrycka en frustration över hur människor låter sig indoktrineras av media. I just det här fallet kan det kopplas till båda besluten, till att man valt att avstå från vaccination och till att man valt att mottaga vaccination. Det är skrämmande att inte känna att någon källa är säker. Men en sak kan jag känna mig säker på, och det är att den rinnande och ständigt växande texten om den nya influensan och vaccinet på Wikipedia är inte en 100% tillförlitlig källa. Det är en sida som kan kompletteras och editeras av vem som helst, var som helst, när som helst.

Wikipedia som hjälpmedel i ett argument är minst sagt olämpligt i ett så viktigt beslut som detta är, skulle viruset visa sig väldigt smittosamt och vaccinet visa sig fungera. Även om du dubbelkollat alla källor är den samlade texten fortfarande inte garanterad objektiv och säker, och därför inte särskilt informativ. Själv är jag fortfarande kluven i frågan om huruvida jag bör vaccinera mig eller inte och vilar på +-0 i vågskalan. Jag har till på tisdag att bestämma mig och jag ifrågasätter artigt alla med en åsikt tills dess. Men inte någon som refererar till Wikipedia.
Jag skulle bara vilja uttrycka en frustration över hur människor låter sig indoktrineras av media. I just det här fallet kan det kopplas till båda besluten, till att man valt att avstå från vaccination och till att man valt att mottaga vaccination. Det är skrämmande att inte känna att någon källa är säker. Men en sak kan jag känna mig säker på, och det är att den rinnande och ständigt växande texten om den nya influensan och vaccinet på Wikipedia är inte en 100% tillförlitlig källa. Det är en sida som kan kompletteras och editeras av vem som helst, var som helst, när som helst.



Wikipedia som hjälpmedel i ett argument är minst sagt olämpligt i ett så viktigt beslut som detta är, skulle viruset visa sig väldigt smittosamt och vaccinet visa sig fungera. Även om du dubbelkollat alla källor är den samlade texten fortfarande inte garanterad objektiv och säker, och därför inte särskilt informativ. Själv är jag fortfarande kluven i frågan om huruvida jag bör vaccinera mig eller inte och vilar på +-0 i vågskalan. Jag har till på tisdag att bestämma mig och jag ifrågasätter artigt alla med en åsikt tills dess. Alla utom de som refererar till Wikipedia.
SAn

Innan fick inte barn under 3 år vaccinera sig. Nu får barn under 3 år vaccinera sig!! Behöver jag säga mer? (Pojke under 3 år dog - dom trodde det var lunginflammation. Flicka 8 år - låg och dog i sin säng och mamman hittade henne död).



Ingen har dött av vaccinet och MASSOR av folk har fått det. Däremot har folk dött av influensan och det är inte ens i närheten så många som fått influensan som folk som fått vaccinet.



Man utsätter faktiskt andra för fara om man inte vaccinerar sig.



Du förstår nog vart jag vill komma ;) Puss gumms!<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0