to think that i once fit to rest on your comforting shoulder. i hope i have a place there still, now that i've grown older.

Idag fyller min pappa år. Jag släpade mig upp klockan fem imorse för att baka scones och göra en mysig frukostbricka, för det är han minsann värd! Efter lite presentöppnande och kaffesörplande stack han till jobbet och jag slängde mig på sängen igen för att sova ett par timmar till. Sen städade jag och dammsög nedanvåningen tills det var kalasfint och efter jag duschat och gjort mig fin blev det just kalas. Nu ska jag strax gå och lägga mig igen så att morgondagen kommer fortare. Det blir tjejkväll hos San med middag till Twilight och sen New Moon på bio. Jag längtar massor! Men för att avrunda dagen tänkte jag låta mig inspireras av den här söta tjejen och göra en lista om min pappa.


Min pappa...

...ställer alltid upp.
...har äntligen kommit över sin köpa-glödlampor-som-inte-passar-till-en-enda-lampa-i-huset-när-jag-glömt-vad-jag-egentligen-skulle-köpa-mani.
...kan somna i vilken ställning som helst.
...visar stor uppskattning när man gör något för honom.
...men han ska helst inte var där under tiden man gör något för honom, för egentligen kan han nog göra det liiite lite bättre själv.
...älskar godis, all sorts godis, vissa sorter bara lite mer än andra.
...äter lösgodis en näve i taget. Det är osäkert om han tuggar varje gång.
...jobbar 150% på sin 50%-tjänst i sitt egna företag och klämmer alltid in akut-kunder om det finns en suck av en chans att det är möjligt.
...klär sig propert och stiligt.
...har nära till skratt och alltid en historia eller anekdot på fickan.
...tycker om sällskapsspel och att göra saker med familjen.
...har alltid stöttat mig i allt jag velat göra och gjort sitt bästa för att underlätta för mig.
...önskar sig en grävmaskin varje jul och födelsedag och förväntar sig rökskadade långkalsonger.
...kommer bli förvånad när utehuset på gården, som borde rivits för 25 år sedan, river sig självt.
...tycker om hjul. Allt från skottkärror till sportbilar. Han kan inte få nog med tansportmedel. Han gav dock upp inlines efter en olycklig flygtur.
...är den mest sociala asociala person jag känner.
...har mycket klokt att säga och jag lär mig något nytt nästan varje gång vi pratar. Om det är något jag undrar över förklarar han gärna och kan han inte det så insisterar han på att vi slår upp det och lär oss det båda två.
...skojar gärna elakt om min kise, Marius, men ska sanningen fram så är han riktigt fäst vid det lilla "kattkräket".
...tillbringar nästan lika mycket tid i badrummet som jag gör.
...är väldigt uppmuntrande och ser gärna allting från den ljusa, alternativt den realistiska, sidan.
...är världens bästa pappa!

Grattis på födelsedagen, pappa!<3
SAn

För det gör den inte alls ;)

Detta är Hide and seek:

http://www.youtube.com/watch?v=Y4OLQB7ON9w

Oxå väldigt bra, men inte alls samma låt hörredu :P



Och ja, visst är den skön - I like!

SAn

AHHH gosh, jag hittar lika många låtar som heter hide and seek som där finns låtar som heter watcha say eller what you say.....weird!



Men nu när du säger det.. Hide and seek är det såklart. För det heter den ju såklart på skivan. Ibland uppfattar man nog inte riktigt vad låten heter utan bara texterna..

SAn

... och dessutom heter den ju faktiskt Jason Derulo ft. Imogen Heap - "Whatcha say". Undra varför dom "döpt" om?!...

SAn

OCH.....fan vad fint skrivit om lilla pappsen! Har du visat honom/gett honom det? Kan tänka mig att det hade gjort honom glad!! :)



Puss på dig sötis - ses imorn<3

SAn

Ja precisely (eller hur d stavas?). Såg att flera styckna hade gjort det, därför man blev förvirrad och inte tänkte längre än vad näsan räckte :P. För i Hide and seek så låter det nästan som en "ny låt" när det kommer i slutet. Det är inte så likt övriga låten faktiskt.

Men gutti, jaaa wooll!!! :D



För övrigt så var det ganska längesen jag lyssnade på Hide and seek.. känner för att göra det lite oftare faktiskt!^^



Och ja, Lassekvällen var LÖVELI! Han var mkt mer skärpt och bra denna gången än förra året när han dessutom var påverkad.. I like it!



SAn

Oki, ja men säg till din mamma då.. den är ju så uppriktig den kan bli tycker jag.. och även om det kan vara lite känsligt för honom så gillar han nog! :)



Mmm, sjukt coolt med mammas blogg. Ska bli awesome att läsa! :)



Ps. Du har mejl på fejjan ;)

emilia
2009-11-30 @ 02:42:32
URL: http://miliaslaviida.blogspot.com

Jättefin lista och allting stämmer super ler, haha :) Jag funderade också på att skriva någonting fint till honom (i stil med detta eller dikten du skrev sist), men jag har inte ro'n till det. Så jag köpte en ros och ett litet kort istället ^^




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0