I <3 K-town

Jag tycker att det är mycket trevligare att läsa ur min blogg än att skriva i den. Men med tanke på att jag inte publicerat så många inlägg får jag emellanåt göra mig själv tjänsten att uppdatera. Det här intresset jag har för mig själv beror inte så mycket på att jag är narcissistisk, även om det är lite sant ibland, som på att jag har så otroligt dåligt minne. Jag tycker det är lika spännande varje gång jag går igenom bilder på Facebook, bloggar jag haft eller dikter jag skrivit, för att det mesta är information jag aldrig kunnat bevara bara i minnet. Just detta kommer bli fullkomligt ointressant att läsa om senare, för att just det här tillåts jag aldrig att glömma.
För att då tala om, eller egentligen skriva, (för det är ju så man säger men såhär man gör,) ska jag dela med mig av (mycket bättre uttryck) aktuella tankar och händelser.
Förra måndagen var jag hos San. Jag kom dit redan strax efter lunch och vi avplanerade omedelbart våra beachplaner på grund av det solfattiga vädret och inplanerade istället cityhäng. Folk anslöt sig till vår grymma idé och efter att jag och San hängt på Herkules uteservering och fönstershoppat lite medan de andra såg Transformers på bio åkte vi och hämtade käk. Vi åkte därefter hem till San och Jim igen och åt och inledde ett pokerspel. Grymt gott med sushi, jag skulle lätt kunna leva på det. Denna gången var jag först ut ur spelet och skötte musiken resten av kvällen med några få undantag då en okänd människa stormade in i lägenheten och våldförde sig på Sans späda lilla Mac och snurrade igång Eddie Murphy. True story. V var sist att lämna oss när småtimmarna analkades, efter en otroligt exotisk nattmåltid, nej snabbmakaroner, och jag somnade full, glad, mätt och belåten. Bra dag!
Fredags var också en bra dag. Kristianstadsdagarnas första dag. Jag älskar Kristianstad. Alla drinkar är gratis och alla människor har snygga, alternativt intressanta, kläder, frisyrer och kompisar. Det är som Lilla Torg fast ännu lite ytligare. Och lite större förstås. Jag fick frågan om jag hade några hobbies, förutom sex (!), och jag svarade "tacos!" och kände mig jättenöjd i ungefär fyra sekunder innan jag tillade "ja, och müsli, jag sorterar müsli ibland." Jag tror inte han förstod. Det var i alla fall roligt att vara i Kristianstad igen, det var nog ett år sedan sist. Jag tänkte när jag gick där i mina kilklackar, över kullerstenen som jag så många gånger förbannat, att staden fortfarande gör mig lika upprymd och varm som nervös. Det är lite tråkigt att alla verkar flytta därifrån. Jag kan dock förstå att det kan bli klaustrofobiskt efter några år, det pratas om att det är en stor liten stad men det är lika mycket en liten stor stad.
Idag skriver jag en lång limerick till min farbrors bröllop. Den kommer ta tid att bli klar med inser jag nu, jag känner inte brudparet särskilt väl. Men jag ska sköta smink, hår och fotografering. Det ska bli jätteroligt, jag ser fram emot det!
Just nu ser jag också fram emot att glömma detta inlägget och läsa det vid ett senare tillfälle.
Whatevs.
xoxo
SAn
2009-07-06 @ 21:34:49
URL: http://www.mynameissan.blogspot.com

"...med några få undantag då en okänd människa stormade in i lägenheten och våldförde sig på Sans späda lilla Mac och snurrade igång Eddie Murphy. True story."

Hahahahahahah XD

Maja
2009-07-06 @ 21:52:07
URL: http://justelliot.blogg.se/

hihi;)

emilia
2009-08-06 @ 15:29:25
URL: http://miliaslaviida.blogspot.com

Jag tog faktiskt tag i Möhippan, så ljug inte (a). Men det var synd att du inte fick något fix på Bröllops-talet, det hade varit roligt om du lagt in något snyggt där efter Jonas ^^

Maja
2009-08-26 @ 13:44:58
URL: http://twitter.com/JustMaja

Nej, det var faktiskt jag som gjorde det. Jag och Tina började diskutera den strax efter att vi fick reda på att de skulle gifta sig och drog sedan in mamma. Du hamnade i båten sist faktiskt, men det uppskattades ändå! Det blev ju bra, eller hur;P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0